Nytt år. Nya möjligheter, nya utmaningar. Ska vi blicka tillbaka till 2022. 2022 bjöd på en blandad mix. Nya och gamla resedestinationer. Nya bekantskaper och nya äventyr. Att få möjligheten att resa, att upptäcka Europa by car är något som jag tycker är en upplevelse för sig. Flexibiliteten, att bestämma själv hur, var och när. För varje resa, för varje destination lär jag mig nytt, även om det ibland handlar om att besöka ett ställe jag varit innan, så ser jag stället med nya ögon varje gång.

Riva del Garda, Italien 🇮🇹

År 2022 var också ett år där vi förlorade en familjemedlem för tidigt. Det vände upp och ned vår tillvaro. Känslor, ord, sorg, minnen, men också vetskapen om att inget någonsin kommer vara detsamma. Vissa destinationer, kommande släktträffar kommer inte vara detsamma, en stol kommer för alltid att stå tom. Tacksam för alla minnen, att prata om dem att minnas, att skratta trots att tårarna rinner nedanför ens kind ostoppbart. För att tillslut är det minnen vi har för alltid. Mina barns första förlust, kontakt med sorg, att prata med ett barn om döden, om känslor, att få gråta, att få skratta åt minnen, allt detta upplevde vi och upplever ännu än idag. Att minnas hur och med vem vi firade in året 2022 för att ett år senare inse att allt har förändrats. Att inte kunna ringa den där nummer och höra rösten på andra sidan.

Orlja, Montenegro 🇲🇪

Jag ångrar inget i 2022. Gjorde jag inga misstag? Jodå, jag har gjort många misstag, jag har kunnat hantera vissa situationer annorlunda, jag har kunnat säga vissa ord annorlunda. Jag har misslyckats, jag har fallit. Men allt jag gjort och gör har varit av godo, jag har gjort utifrån vad jag anser är bäst, även om det visat sig sen ”gör om gör rätt”. Ibland går det ibland går det inte. Allt detta har gjort mig modigare, starkare. Jag har fallit och rest mig upp igen. År 2022 var också ett år där jag satt mig själv framför alla andra, mer än tidigare och det kommer jag att fortsätta med. Jag har vuxit som person , både i min yrkesroll men också i den ”privata” rollen.

Belgrade 🇷🇸

År 2022 var också det året som blev en aning mörkare. Efter pandemin kom andra smällar och det finns mycket som är osäkert framöver. Jag är en optimist och hoppas alltid på det bästa tills motsatsen bevisas. Jag vet vad krig, lidande, rädsla och ovisshet betyder. Att uppleva det som 11åring är inget jag önskar någon, allra minst mina barn. Jag hoppas innerligt att världen kommer gå mot ljusare framtid, för våra barns skull, att de får uppleva en trygg och vacker framtid. Utmaningar och prövningar kommer det alltid att finnas, men låt oss tillsammans göra världen till en bättre plats för våra barn.

Österrike 🇦🇹

År 2022 var också det året där uteblivna träningspass blev fler än genomförda. Trots att jag vet att träningen får mig att må bra, den ger mig energi. Men livet kom emellan, allt kom emellan. Jag har inga nyårslöften men jag kommer försöka bli snällare mot mig själv och göra mer av det som ger mig energi, vi får väl se hur det slutar! Varje år medför med sig nåt bra och något mindre bra, men jag tar lärdom av allt det. Jag vet inte vad 2023 har att erbjuda, vad som döljer sig bakom hörnan, jag vill inte veta heller, låt det vara en överraskning. Det är trots allt det livet handlar om, att leva på bästa möjliga sätt. Att inte ångra något, att se sina misstag som en lärdom, att se misslyckande som en resa tills du lyckas.

TACK 2022 för att jag och min familj är friska, för alla utmaningar och möjligheter som fått mig växa, tack för alla resor och nya bekantskaper. HEJDÅ till alla energitjuvar, till allt som inte ger mig energi, som tar och inte ger, samt höga elpriser 😜 HALLÅ till 2023 till nya utmaningar, nya möjligheter, till nya äventyr och nya bekantskaper och nya träningspass🤷‍♀️

Herceg Novi, Montenegro 🇲🇪

Lämna en kommentar